Przemek Staroń, Nauczyciel Roku 2018 i Człowiek Roku 2018, poleca minecraftyzację z książkami i scenariuszami Harper Collins.
Współczesna edukacja nieustannie poszukuje nowych metod i narzędzi, które uczynią proces nauczania bardziej angażującym i efektywnym dla uczniów. Jednym z takich narzędzi, które zdobyło ogromną popularność w ostatnich latach, jest gra komputerowa Minecraft. Ale czy można połączyć świat wirtualny z edukacją? Odpowiedź brzmi: tak, i to z niesamowitymi efektami.
Minecraft, znany i uwielbiany przez miliony graczy na całym świecie, stał się potężnym narzędziem edukacyjnym. Dzięki współpracy z HarperCollins powstały materiały, które łączą zabawę w Minecrafta z nauką kluczowych przedmiotów szkolnych. Te innowacyjne książki i scenariusze edukacyjne stanowią prawdziwy przełom w nauczaniu.
MC. Język angielski. MEGAZADANIA
Seria książek „MC. Język angielski. MEGAZADANIA” to oficjalne publikacje licencjowane przez Studio Mojang, które prowadzą uczniów przez różnorodne biomy Minecrafta, jednocześnie ucząc języka angielskiego. Ćwiczenia dotyczą zarówno rzeczywistości naszej, jak i świata Minecrafta, a każde dobrze wykonane zadanie jest nagradzane wirtualnymi szmaragdami. Co ważne, książki te powstały we współpracy z ekspertami ds. metodyki nauczania, dzięki czemu doskonale uzupełniają materiał szkolny, wzmacniając kompetencje językowe uczniów.
MC. Matematyka. MEGAZADANIA
Podobnie jak w przypadku serii językowej, „MC. Matematyka. MEGAZADANIA” to książki przeznaczone dla dzieci w wieku 7-12 lat, które uczą matematyki w kontekście świata Minecrafta. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego.
Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może „wymienić” na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Oscara i Mai, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę.
W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria i statystyka.
Minecraft w edukacji to nie tylko trend, ale przede wszystkim skuteczne narzędzie, które motywuje uczniów do nauki poprzez zabawę. Dzięki współpracy z Harper Kids, nauczyciele i rodzice mają teraz dostęp do materiałów, które uczynią naukę języka angielskiego i matematyki ciekawszą i zmotywują uczniów do większego zaangażowania. W erze cyfrowej, gdzie technologia odgrywa kluczową rolę w życiu codziennym, połączenie edukacji z grami komputerowymi wydaje się być naturalnym krokiem naprzód. Minecraft w edukacji to dowód na to, że nauka może być zarówno efektywna, jak i przyjemna.