autorstwa Reyne Rice, badaczki trendów, międzynarodowej ekspertki ds. branży zabawkarskiej, konsultantki
Najnowszą technologię dziecięcą przedstawiono w styczniu na corocznym Pokazie elektroniki Konsumenckiej (CES) w Las Vegas. Trendy technologiczne, które zaczynają się w zakresie produktów dla konsumentów dorosłych i stopniowo przedostają się do świata dziecięcego ewoluują szybciej w ostatnich latach. Jeśli wcześniej przejście jakiejś technologii do obszaru produktów dziecięcych zajmowało od 18 miesięcy do dwóch lat – teraz potrzebuje ona mniej niż roku. Wiodące spółki technologiczne współpracują z ekspertami ds. zabawek i gier w przestrzeni dziecięcej, lub też samodzielnie podejmują się konkurowania z głównymi producentami w branży zabawkarskiej, walcząc o dochodowe rynki rozrywki dziecięcej i rodzinnej, a także rynki zabaw i edukacji.
TECHNOLOGIA W PUDEŁKACH ZABAWEK
Na CES przedstawiono najważniejsze przykłady trendów technologicznych, które przedostały się do pudełek z zabawkami. Spółka Mattel rozpoczęła współpracę z Nabi celem stworzenia Arystotelesa, urządzenia typu Echo, które zaprojektowano tak, by odpowiedzieć na potrzeby dzieci i dorosłych. Zaprojektowany przez Mattel cyfrowy asystent głosowy ma być atrakcyjny dla rodziców i odpowiadać na niekończące się pytania dzieci, zaspokajając ich nieposkromioną ciekawość. Poza tym, rozumie on „język” niemowlaków i przedszkolaków, którego produkty dla dorosłych nie byłyby w stanie wychwycić. Planuje się, że to nowe urządzenie trafi do sklepów w czerwcu. Wystarczy sobie wyobrazić możliwości dalszej integracji funkcji zabawowych w zabawkach fizycznych w przyszłości, takich jak efekty dźwiękowe w wyścigach samochodzików Hot Wheels, identyfikacja fizycznych kart za pomocą rozpoznawania obiektów, czy też funkcja czatu, która pozwoli lalkom prowadzić rozmowę.
Vivitar kontynuuje tworzenie linii produktów wyposażonych w kamery 360-stopniowe i 4K, dronów i innych urządzeń technologicznych, a wiedza ekspercka firmy zdobyta na rynku produktów dla dorosłych pozwoliła przeniknąć na rynek oferty dla dzieci dzięki licencjonowanej gamie produktów Sakar. Sakar posiada długoterminową ofertę produktów technologicznych dla dzieci i nieustannie dostarcza wysokiej jakości produkty dla dzieci i rodzin po przystępnych cenach.
Inni producenci również pracują poprzez współpracę ze sprzymierzonymi firmami. Najnowsza gra wideo Activision, SkylandersImaginators, obejmuje bohaterów rodem z konsol Nintendo i plejady postaci Warner Bros. W grze Lego Dimensions twórców z Interactive Entertainment występują bohaterowie, a także pojazdy i miejsca stanowiące licencjonowaną własność wielu studiów rozrywki.
Z drugiej jednak strony, Polaroid zaprzestał współpracy z producentami zabawek i stworzył własny mazak 3D, nazywający się po prostu 3D Pen Polaroid. Jest on przeznaczony dla dzieci w wieku od 14 lat. Rzecznik prasowy Polaroida zaznaczył również, że spółka jest w trakcie tworzenia świetnej opcji flamastrowej dla dzieci w wieku od 7 lat, która ma zostać wprowadzona na rynek w połowie roku.
czytaj więcej w wydaniu 3/17 magazynu Świat Zabawek Gier Planszowych i Książek (unit.pl/kiosk)