Gry dla dzieci to może nie największy i nie najbardziej dochodowy segment wirtualnej rozrywki, ale za to bardzo ważny ze względu dla grupę docelową.
Wbrew powszechnej opinii rodzice postrzegają gry komputerowe jako coś dobrego. Wybierając odpowiednie gatunki gier doceniają oni walory edukacyjne, jak i rozrywkowe tych produktów.
Raport Game Industry Trends został przeprowadzony w lutym tego roku na próbie 6180 osób, spośród których główną część kwestionariusza wypełniło 2516 ankietowanych. Głownym celem badania było poznanie zwyczajów rodziców i dzieci związanych z grami wideo. W wielu miejscach liczba ankietowanych jest inna od wspomnianej wyżej, a wynika to ze złożonej konstrukcji kwestionariusza i zadawania pytań konkretnej grupie docelowej. Trzeba mieć na uwadze to, że jest to perspektywa rodzica, która czasami może być bardziej życzeniem, niż rzeczywistością z jaką mamy do czynienia.
Informacje o respondentach:
6180 ankietowanych
3382 – osoby mające dzieci
2674 – dzieci grają w gry wideo
2798 – osoby nie mające dzieci
2516 – rodzice, którzy grają w gry sami, z dziećmi lub zamierzają grać
708 – dzieci nie grają w gry wideo
Kto i dlaczego (nie) gra?
Płeć grających dzieci
Chłopcy – 58 proc.
Dziewczynki – 42 proc.
Wiek grających dzieci
Poniżej 3 lat – 8 proc.
3-6 lat – 26 proc.
7-12 lat – 31 proc.
13-16 lat – 15 proc.
17-18 lat – 3 proc.
Powyżej 18 lat – 17 proc.
Okazje dawania gier dzieciom
Z jakiej okazji najczęściej dziecko dostaje od Pana/i grę?
Spontanicznie – 35 proc.
Urodziny/imieniny – 24 proc.
Boże Narodzenie/ Mikołajki i inne święta – 19 proc.
Jako nagroda – 10 proc.
Dzień Dziecka – 7 proc.
Z okazji premiery oczekiwanej gry – 4 proc.
Inna okazja – 1 proc.
N = 2674 – osoby, których dzieci grają w gry wideo
Czynniki wpływające na zakup gry
Co decyduje o wyborze przez Pana/ią konkretnej gry dla dziecka?
Prośba dziecka – 54 proc.
Walory edukacyjne – 39 proc.
Przystępna cena – 39 proc.
Występowanie w grze ulubionej przez dziecko postaci – 34 proc.
Polecenie tytułu przez rodzinę/znajomych – 22 proc.
Chęć pogrania samemu/ej w tę grę – 19 proc.
Popularność gry (reklamy TV, prasa, Internet) – 17 proc.
Polecenie tytułu przez sprzedawcę/specjalistę – 12 proc.
N = 2176 – tylko osoby, które kupują lub pobierają dziecku gry wideo
Wybierane gatunki gier dla dzieci
Jeśli chodzi o dzieci, to maluchy najchętniej decydują się na gry: strategiczne, strzelanki, sportowe, zręcznościowe, przygodowe, rzadziej edukacyjne, muzyczne, symulatory. Jednak w większej mierze to rodzice dokonują zakupów. A ci do koszyka najczęściej wkładają gry: edukacyjne, przygodowe, zręcznościowe, strategiczne.
N = 2176 – tylko osoby, które kupują lub pobierają dziecku gry wideo
Źródło: Badanie Game Industry Trends: Kids 2014, SW Research na zlecenie NoNoobs
Pełnym raportem dysponuje NoNoobs.pl SA